fredag 18 september 2015

Uppdrag 2 Din karaktär/person


Din karaktär/person

Folket/klonerna på Yetis är nyfikna på vilka personer det är som ska komma och hjälpa dem.

Du ska skapa en karaktär/person som ska följa med till Yetis. 

Du bestämmer själv hur din karaktär/person ska se ut, om det är en tjej eller kille, ung eller gammal. Gift, sambo, barn, vänner osv. Berätta om din karaktär och beskriv hur han/hon ser ut, vad din person har för intressen, glädjeämnen och funderingar, drömmar mm. 

Här nedan finns en lista över vad som kan vara bra att känna till om din person. Välj punkter från listan och skriv och berätta så utförligt som möjligt om din karaktär/person.  

När du har skrivit klart ska du rita en bild av din person som du infogar i ditt dokument.
Källa: Ekholm, Lasse, "Skrivboken" Opal (1997)


Lycka till! 

6 kommentarer:

  1. När vi skulle göra en karaktär så visste jag vad jag skulle skriva. Jag blev nöjd över min person. Men när vi skulle rita personen så gick det inte lika bra. Men tillslut så gick det.//Emelie

    SvaraRadera
  2. När vi skulle göra våran karaktär i Yetis så visste jag direkt vad jag skulle skriva om men sen när jag skulle rita den så blev den inte som jag hade tänkt. Men sen så funkade det tillslut. :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag var nästan orolig att vi inte skulle få skapa en karaktär så därför kan du bara tänka dig hur roligt jag tycker detta är. Jag älskar att skriva en story bakom en person som jag skapat och det var också roligt att vi sedan fick också rita våran person och det var minst lika roligt!
    // Celiné

    SvaraRadera
  4. Nu har vi äntligen fått skape en karaktär som ska få åka upp till Yetis

    SvaraRadera
  5. Det var jätte roligt att skapa sin egna karaktär. Jag gillar att skriva om personer. Men det blev roligare sen när man fick rita personen också. ///Jennifer

    SvaraRadera
  6. Det var ganska kul att skriva om sin karaktär men det var roligare och rita det.

    /Kurt

    SvaraRadera